Opleidingen
Oplossingsgericht Coachen tijdens de caucus
kosten
€ 695
duur
1
dag(en)
tijden cursusduur
9:30 - 17:00
locatie
Haarlem
vooropleiding
HBO+/WO
werk- en denkniveau
max. deelnemers
16
personen
score 9.0
De oplossingsgerichte (Solution Focused) aanpak is toekomstgericht en richt zich op de vraag: “Hoe wilt u dat het wordt?” U ondersteunt de door de cliënt gewenste gedragsveranderingen door gebruik te maken van oplossingsgerichte interventies en technieken vanuit een basishouding van respect voor de aanpak van die persoon zelf. De oplossingsgerichte aanpak vergroot bij de cliënt het gevoel van competentie, zelfvertrouwen en daarmee de kans op duurzame verandering.
Doel van deze training is om weer nieuwe kennis op te doen over de door de mediators gedeelde passie: het mediationvak. Meer in het bijzonder over het gebruik van de caucus en de verschillende manieren waarop de caucus is in te zetten met gebruik van de oplossingsgerichte methode daarbij.
Review
'Praktisch en effectief'Review
'Nuttig, inspirerend'Review
'Top!'Informatie
Voor wie en ingangseisen
Werkwijze
Doelen van de opleiding
Programma
Ochtendprogramma
- Kennismaking en leerdoelen aan de hand van korte oefening;
- Inleiding over de caucus op basis van onderzoek en de verschillende mogelijkheden om de caucus in te zetten tijdens het mediationproces verkennen met de groep;
- Inleiding over de oplossingsgerichte benadering (SF)/de waarderende benadering (AI) en oefening;
- Inleiding over het proces van de oplossingsgerichte benadering tijdens de caucus en oefening
Middagprogramma
Oplossingsgerichte interventies tijdens de caucus: theorie en oefening op basis van de voorbereidende opdracht:
- Complimenten als interventie;
- Schalen en schaalwandelen;
- Polariseren en depolariseren;
- Futurise en de optimisme-interventie;
- Interventies om de motivatie en het commitment te versterken
Accreditaties
Praktische informatie
Brochure Oplossingsgericht Coachen tijdens de caucus
BLOGOplossingsgericht coachen: zet je brein in voor meer werkplezier!
Het Centrum voor Conflicthantering (CvC) is in 1993 opgericht en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een gerenommeerd opleidingsinstituut. Wij trainen, scholen en begeleiden mensen die professioneel bezig zijn met conflicthantering, mediation, bemiddelen, onderhandelen, coachen en communicatie.